Nytt år, nytt decennium, nya förhoppningar...

on Thursday, January 7, 2010

Det här året började kallt, riktigt kallt. Kan inte minnas en vinter som varit så kallt som denna, denna då vi tagit dem första stegen in i ett nytt decennium. Men inget ont som inte för något gott med sig, jag tänker på klimatförändringarna och klimatmötet i Köpenhamn som havererade på ett sätt som jag antar få kunde förvänta sig. Särskilt minns jag en av många rubriker som florerade i media inför mötet : " Vi har enats inför höstens klimatmöte I Köpenhamn". http://www.dn.se/opinion/debatt/vi-har-enats-infor-hostens-klimatmote-i-kopenhamn-1.951087 Enandet gällde EU:s ambitioner inför klimatmötet och hur EU:s ledare planerade när det gällde frågan om hur man skulle få med övriga ledare på noterna. Budskapen var många, dem konkreta resultaten få. Det glädjer mig dock att ambitionerna finns kvar hos regeringen när jag några dagar in på det nya året läser följande artikel i DN: http://www.dn.se/opinion/debatt/sa-ska-vi-fortsatta-arbetet-med-att-radda-klimatet-1.1021504 Det är tankeväckande ambitioner som Carlgren torgför, det gäller allra minst EU:s ambitioner att fortsätta arbeta för en omställning när det gäller hur vi kan och bör möta klimatförändringarna.

Liberala hälsningar/Eylem

0 kommentarer: