Visa mig din handväska och jag ska säga dig vem du är

on Sunday, January 24, 2010

Lite roligt är det i alla fall att en handväska kan väcka ett sånt debattklimat som Monas Sahlins väska gjorde, och det bara på några dagar! Debatten är sprungen ur den partiledardebatt som hölls i veckan. Själv missade jag utfrågningen pga arbete men fick tillfälle att ta ikapp stora drag av debatten och det mesta verkade vara sig lik ( förutom en del begrepp, som exempelvis Reinfeldts angrepp på oppositionen som ett "vänsterexperiment"). Att en väska tillhörande socialdemokraternas partiledare skulle inleda valåret 2010 kunde väl ingen ana, allra minst Mona Sahlin själv. Men jag måste medge, väskan som är en Louis Vuitton och kostar 6000:- enligt väskexpertis, är snygg och har man råd och gillar den typen av väskor ser jag inget problem med detta.

Väskan finner ni här: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sahlins-vaska-vacker-debatt_4134101.svd

( Rubriken på inlägget är som ni märker ommöblerad; " Säg mig vem du umgås med, och jag ska säga dig vem du är"/Euripides (480 f.Kr-406 f.Kr) grekisk dramatiker)

Liberala hälsningar/Eylem

0 kommentarer: