Moderaterna, nomineringsfusk och baseboll

on Thursday, February 18, 2010

Det påstådda nomineringsfusket inom moderaterna har nu bekräftats och samtidigt spridit sig som en löpeld över det politiska Sverige. I dagens DN läser jag om hur fusket även kan komma att drabba Reinfeldt ( skriven av professor Tommy Möller som jag haft som statsvetarstudent); http://www.dn.se/nyheter/valet2010/kastar-sin-skugga-over-statsministern-1.1047762. Det interna arbetet inom svensk politik som väkjarkåren knappast känner till kan beskrivas som en intern strid om topplaceringar och för många gäller det att armbåga sig fram till en bra placering. Fusket inom moderaterna i Stockholm borde få alla som ägnar sig åt politik att tänka till och tänk om; varför ägnar jag en stor del av min tid åt politik? Är det för att få inflytande? Kanske vill jag vara med och påverka beslut nära mig? Hur det än ter sig med den frågan bör man som förtroendevald ägna en tanke åt meningen ett politiskt engagemang som kan sträcka sig en livstid.
Och för dem som det är nu klart att dem ägnat sig åt fusk under provvalet kanske ska fundera över framtida valslogan; "Nej, vi fuskar inte. Och även om vi gjorde det så skulle jag aldrig tala om det för dig"( Tommy Lasorda/Basebollspelare)

Liberala hälsninar/Eylem

0 kommentarer: